יחידת הנוער ירוחם- חינוך ערכי חברתי קהילתי החזון שלנו

העצמת בני הנוער כמנוף לחינוך הנוער ללקיחת אחריות, למימוש עצמי וערבות הדדית בתוך היישוב בפרט ובחברה הישראלית בכלל. יחידת הנוער תהווה יד תומכת, תלווה את בני הנוער על כל גווניהם, ותאפשר מגוון הזדמנויות למימוש הפוטנציאל האישי והחברתי הטמון בכל אחד ואחת. היחידה תהווה בסיס לבני הנוער, לפיתוח אחריות ומוביליות חברתית, לצמיחה אישית, מתוך אמונה בשינוי, עידוד ויוזמה, ובמטרה ליצור אזרח משמעותי ותורם ליישוב ולמדינה. בנוסף תפעל היחידה במגוון מסגרות מקצועיות וחברתיות תוך שמירה על ייחודיותם ועצמאותם, ובשיתוף פעולה בין כלל השותפים והמסגרות יחידת הנוער אחראית בעיקר על שעות הפנאי של בני הנוער, על שיתוף הפעולה בין תנועות הנוער ,הכנה לשירות משמעותי הקמת פרויקטים ותוכניות על פי תחומי עניין לנוער וחיזוק תחושת השייכות ליישוב. הקמת קהילת נוער המבוססת על מנהיגות נוער מקומית המייצרת מעגלי עשייה והשפעה.
בהערכה, ורד אסף מנהלת יחידת הנוער
אז מה אתם עושים אחרי ביה"ס??
מרכז הנוער מחסן 52
מרכז נוער המהווה מקום מפגש לנוער בו תמצאו מרחב פתוח עם שולחנות סנוקר ופינג פונג, מתחם סקייט פארק. ימי שיא, טיולים ומסיבות.
פיתוח תחום אומניות הבמה, תאטרון, חדר מוזיקה, אולפן הקלטות, מחול מודרני וריקוד.
בואו להיות המנהיגים של המחר! מועצת נוער אקטיביסטית!
פיתוח תחום היזמות – קבוצת יונסטריים
פתוח בימים א', ב', ד', ה' בין השעות 17:00-21:00

הכנה לשירות משמעותי צה"ל/שירות לאומי/שירות אזרחי
שילוב הנוער במכינות קדם צבאיות ובשנת שירות, מהוות חלק אינטגרלי מהמרקם החינוכי חברתי במדינת ישראל ומושתתות על ערכים של שוויון הזדמנויות, סולידריות וסובלנות. מטרת המכינות היא, הכנת החניכים לשירות מלא בצבא הגנה לישראל וחינוך למעורבות חברתית ואזרחית תוך לקיחת אחריות ומנהיגות.
ביחידת הנוער פועלת תכנית "אחריי" – המסייעים בהכנה מנטלית ורגשית לשירות משמעותי. בירוחם פועל גרעין נח"ל , מורות חיילות ושינ"שנים הפועלים בקהילה, בתיכונים ובמסגרות הנוער להשגת מטרות אלו.
מועדון הנוער שאק"ל – שטח אקסטרים לנוער ע"ש אריאל שרון
מועדון נוער לבנים המטפח את תחום המנהיגות דרך הטבע, אתגר.
פתוח בימים א', ב', ד' בין השעות 17:00-21:00

תנועות נוער
תנועת נוער היא ארגון של בני נוער העוסק בחינוך בלתי פורמלי. בתנועת הנוער שמים דגש על מעורבות בני הנוער בקבלת החלטות התנועה ובכיוונה. פעילות תנועת נוער נעשית לאור ערכים של החינוך הבלתי-פורמלי כגון אוטונומיה, עקרון "נוער מדריך נוער" ותרומה לקהילה.
תנועות נוער שואפים להקיף כמה שיותר את עולם החניכים החברים בהן. תנועות הנוער אף מסוגלות להוות חברות נוער שלמות, הכוללות מערכת עצמאית של תרבות, אידאולוגיה, סמלים, תנועות אלו מהוות מעגל השתייכות משמעותי ביותר עבור הנער, המגבש את זהותו מתוך התנועה. בשל כך נחשבת תנועת הנוער לגורם מרכזי בחינוכם של בני הנוער ומשמשת מוקד למוביליות חברתית ולקידום ופיתוח הנוער, הקהילה והחברה הישראלית על גווניה השונים.
בירוחם פועלות 3 תנועות נוער:
בני עקיבא סניף בר כוכבא ,סניף נווה נוף, צופים - שבט רכסים , כנפיים של קרמבו
הצטרפו אלינו!!!
מנהלת יחידת הנוער ורד אסף - 052-6130195
מנהלת מרכז הנוער מחסן 52 עינב שי – 050-6597200
מלווה תנועות הנוער שחר טפאירו – 054-6618873

מועדון שאק"ל : מטרת התוכנית לייצר מסגרת פעולה אטרקטיבית המסוגלת להביא בני נוער לפעילות חווייתית הנותנת מענה חינוכי באמצעות התנסויות בשטח, הכרת היישוב והארץ, אתגר, התמודדות עם קשיים, הרפתקאות ובדיקת גבולות.. כמו כן נובע הרצון והצורך לחזק את ערכי אהבת הארץ המולדת, יצירת זהות מקומית וישראלית בקרב בני הנוער וחיזוק הזיקה למדינת ישראל. בנוסף עומד הרצון לייצר זהות מקומית חזקה של בני הנוער עם מקום מגוריהם.
פתוח ימים: א', ד', ה' בין 17:30-21:00
מדריך קובי סויסה: 053-8293288 תגיל אוחיון: 054-2042677

מרכז הנוער - מחסן 52 פתוח ימים א' – ה' בן השעות 17:00-21:00 לכיתות ז'- יב'
מרכז ייחודי המעניק לבני הנוער מקום למפגש, לפנאי מבוקר, להגשמה אישית וחברתית
ישנם קורסים מגוונים בתחום אומניות הבמה: תיאטרון, ברייקדאנס, מחול, אולפן הקלטות
מושקע, הרכבים מוזיקליים, להקה ייצוגית .
בתחום המנהיגות : מועצת נוער יישובית, קבוצות מנהיגות והכנה לשירות משמעותי ועוד..
לרישום ופרטים נוספים:
ורד אסף – מנהלת יחידת הנוער - 052-6130195
עינב שי – מנהלת מרכז הנוער מחסן 52 - 050-6597200
מרצ'י זעפרני – רכזת מנהיגות יישובית – 052-3769907

img
מתנסנט